Skip to main content

Posts

Showing posts from March, 2013

Gila-Gila Remaja (GGR)

Bila aku dengar Gila-gila remaja2 nak keluar aku antara yang suka sangat. Walaupun katanya tak kena mengena dengan filem asal namun nakla tau sejauh mana kesannya nanti. Filem yang aku layan berkali2 sampai sekarang...terasa macam dekat je dihati (poyo je). Mungkin aku perasan nak jadi  Azroy tapi aku lebih suka Remy...kerna macam tula aku dulu. Jiwa asyik nak memberontak...pengalaman buatkan aku dewasa (dewasala sangat).
Sebenarnya betul sebab utamanya aku suka bila tau yang lokasi2 filem ni dibuat antara di antaranya tempat2 aku biasa jumpa sepanjang 'membesar'. Situla laluan aku pergi sekolah, lepas sekolah lepak sana, sambil2 tu usha asyik2 awek2...hari2 cuti pergi suka2 dan paling best tempat aku dating first time dengan isteri. Sweet time.

Ulangtahun pertama

Sekarang ni kesibukkan kerja buat payah nak update blog...ni pun dan berminggu rasanya tak terjah, rasa macam nak bersawang. Sampaikan ulangtahun #1 3MINIT pun tak sedar...tak sangka setahun dah berlalu. Walaupun camtu ada gak sudi2 terjah tak jemu2... terima kasih sangat. anda semuala semangat aku bergerak maju.

Skuba stylo

'Bolehkahanda boleh minumketika berada dalamair ?'. Dalamaktivitiberasaskanair, rekaan biasa pada bahu dan belakang amat menyukarkan pengguna bergerak kerana adalah penting untuk memastikandiribebasbergerakdengan kurang daya seretan., disamping iany namapk lebih cool.

Aquaflex hasil rekaan JennyWatlingdapat memberikanpergerakan penuh pada anda tertuama dibahagian belakangdanbahu. Keselesaan ketika menyelam dsedikit sebanyak memebrikan keselamatan pada penggunanya.


Kaset USB

Bagi andayang pernah merasa penggunaan kaset pasti mampu mengembalikan nostalgia masa lalu...terasa tua pun ada. Namun kini penggunaanya agak mustahil kerna kebanyakkan radio dah takda tempat untuknya lagi...dalam kereta lagila takada. Untuk mengembalikan kenangannya, sebuah unit penyimpanan lagu berbentuk kaset dengan pemacu USBdariMilktape pasti menarik. Di datangkan dengan saiz128MB, yangcukup besaruntuk menyimpan kira2 15lagu...lebih kurang sama macam kaset.

Anda hanya perlu pindahkan lagu2 kegemaran kedalamnya dan boleh menikmati hasilnya bila2 masa2 di komputer anda. Dijual pada harga US15 (RM46) ianya sesuai dijadikan hadiah unik buat si dia dengan isian kata2 madah cinta didalamnya...macam cerita azroy plak.

Opis kamera

Bagi yang asyik bekerja namaun takda masa bercuti ataupun beristirehat di sungaui mahu pantai ini jawapannya. Pejabat mudah alih yang direka iambil ilhamnya dari rekabentuk sebuah kamera.

Sama seperti pejabat biasa cukup dengan kelengkapan dalamannya sesuai sangtla bagi anda yang terasa nak rilex tapi kerja banyak...bawak je pejabat ni.

Tingkapnya direka serupa dengankantakamerabertujuanuntuk mengumpulcahayaseperti mengumpulmemoriseketikadalammasa dan ruang. Ianya juga tak ubah seperti anda didalam kokpit sedang memandukapal angkasa.


Penanda air panas

Pasti agak sukar untuk kita menikmati minuman jika ianya terlalu panas anamun dengan adanyaNohot Cup ianya dapat membantuanda memastikan bila ianya sesuai untuk diminum. Hasil rekaan Yang Dongyun, Wu Yichen, Sang Xinxin, Gu Zhiyu dan Lin Xia mampu memberitahu anda yangsuhuminumanturunkepada30 ° C agar anda minum tidak sakit lidah kelak.

Satu bahagian bulatsensitifhabapada tudungnya akanmengembangapabila panas dan jika ia menyentuh hidung, maka ia bertindak sebagai isyarat menandakan ianya belum sesuai diminun lagi.

Teringat masa kecik2 dulu...nak sejukkan air letak dalam piring kemudian tiup.

iPhone casing kontraktor

Jarang rasanya aku tengok tokeh2 kontraktor pakai pone canggih...biasa nampak 3310 sen. Kalau ada pun biasanya kontraktor bangsa kita...ekk mau lebih, kerja hancur. Yang terasa nasibla tu realiti. Jadi casing iPhone ni sesuai buat mereka yang 'pro' dalam bidang pertukangan. Kira 2 dalam 1.

Tanam kopi tengah bandar

Sebuah firmasenibinadan reka bentuk antarabangsa, HASSELLtelah mencipta‘Urban Coffee Farm’...iaitu ladang tanaman kopi di tengah2bandarayaAustralia,Melbourne. Ini adalahsebagai sebahagian daripadaMelbourne Food and Wine Festival 2013 (MFWF).

Bandar kopi telah diwujudkanbertujuan untuk menjaditunjang kejayaan MFWFdisamping memberi kesedaran kepada umum bahawapenggunaanruangkosong sepertiSouth Bank tidak harus dibiarkan begitu saja. Kira2 120 pokok kopi, beberapa bekas kontenadanpaletkayudiperlukan untuk mewujudkansebuah ladangkopiterbuka ditengah bandaraya namun ini hanyala hingga 17 Mac saja. 

Hero ditaja

Apabila superhero pujaan ramai mulai ditaja macam artis ataupun ahli sukan...macam manala gamaknya ye.

Galeri seni futuristik

Pusat antarabangsa budaya dan seni ChangshaMeixihu, China telah selesai di reka bentuk oleh Zaha HadidArchitects dan hasilny betul2 superb. Ia merupakan satuprojekyangbercita2tinggiuntuk membinasebuah pusat teateryang akanmenjadimercu tandaterbesardi bandardengan kapasiti1800kerusi.

Trademark rekaan dari Zaha Hadiddapat melaluidilhat melalui keluk2 danaliran rekaan yang agak melampau namun ianya memberikan satu gambaran indahmelalui3struktur utamayangdikaitkandengan landskappejalan kaki. Beza betul rekan balai seni disini...petak je.