Khabar angin yang bukan2

Sekarang ni makin teruk aku rasa...fitnah dan tuduhan liar semakin banyak. Ni la tanda2 kiamat. Paling terkini pasal kesalahan pihak media bila isteri PM datang ke rancangan tv. Pasti ramai dah tau.

Bila tengok tu aku teringat kat gambar2 ni...banyak blog2 yang letak. Walaupun lama dah tapi masih ada lagi yang menyebarkannya. Tragedi kabel jatuh di Genting Highland...bila macam ni ramaila komen. Mulala salah2 menyalah...mediala yang paling teruk kena, dikata dibayar sorokkan cerita.


Aku bukanla nak menyebelahi sesapa...hanya sekadar aku tak suka benda yang tak sahih berterusan di sebarkan tanpa usul periksa. Kemudian jadi virus merebak kesemua tanpa ada rasa bersalah. Betul berkongsi tu bagus tapi jika tak betul kan tu satu fitnah.


Berbalik pada kereta kabel...ramai akan menyangka ni benar walhal ni gambar yang di sunting. Takla pakar sangat suntingannya cuma sekadar potong gambar jadi dua...ambik bahagian bawah je. Jadi kita akan mula berfikir lain...betul tak?.

Sebenarnya ni pasal orang nak bunuh diri di kawasan kereta kabel...gambar tu sebenarnya beg udara nak sambut kalau2 orang tu jadi terjun.


Sama ada betul atau tak terjadinya tragedi tu disana atau dimana2 je..kalau takda bukti kukuh janganla kita bercerita lebih2 sangat. Sudahla tempat tu banyak dosanya dari pahala, janganla kita pun dapat bila sebar fitnah. Fikir2la.

*Pesanan komuniti ini ditaja oleh ubat gigi cap cikgu Siti dan suami.
Berus gigi dan ubat dijual berasingan.

SUMBER: www.thestar.com.my

Comments

Popular Posts