Neng neng nong neng

Mungkin berita ni dah basi, ramai tahu dah...tapi semenjak akhir2 ni keluar radio aku teringat balik cerita di sebaliknya. Bak kata pepatah 'tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia sapala tahu'...sebenarnya pada huruf Tnya...hihihi.

Begitula juga jadinya pada M. Ridho, seorang jejak biasa bekerja sebagai penjual roti datang untuk uji bakat Indonesia Idol 2012 dengan lagunya sendiri. Walaupun tak 'full package' untuk jadi penyanyi tapi bakat penulisannya di kesan dan di nilai sebaik mungkin...walaupun pada dasarnya muziknya ado2 je.

Ahmad Dhani ketika itu jurinya membeli lagu ciptaannya pada harga 5juta Rp (RM1,583) dan di beri sedikit susunan muzik lebih cantik dan dinyanyikan sendiri Ahmad Dhani dengan bandnya the Triad, malah beliau ada  berlakon dalam video klipnya...akhirnya lagu Kuingin Kita Lama Pacaran Disini meletup di Indonesia. Ternyata hanya 'genius' mampu menilai satu2 perkara berharga yang mulanya di anggap murah.


Video asal masa 'audition'...


Kini setelah di susun muziknya....

Comments

Anonymous said…
I was recommended this blog by means of my cousin.
I am no longer positive whether this post is written by means of
him as nobody else recognise such exact about my difficulty.
You are amazing! Thank you!
Also visit my page :: box,bcn
Nick Nashram said…
hahah.gelak sakan weh aku tengok video ni..siap replay lg..syok jugak lagu ni..siap nyanyi sume senyap..dia pulak yg mintak komen..x ckp package tp pandai buat lagu..respect!
Anonymous said…
rezeki dia kan
eintan nurfuzie said…
ooo.. sini xley play youtube la... nak gi cri pc yg blh play
tiga minit said…
Soryla x dpt tgk...nak letalk gambar payah takut mesejnya tak sampai...

Popular Posts