NST going digital

New Straits Times ialah akhbar berbahasa Inggeris yang tertua di Malaysia. Diasaskan pada tahun 1845 dengan nama The Straits Times dengan format lebar sehelai, dan menjadi satu2nya akhbar berbahasa Inggeris di Malaysia  mempunyai format tersebut.

Dengan mencontohi akhbar2 British, The Times dan The Independent, satu percubaan versi tabloid telah diterbitkan pada September 2004, namum pada 18 April 2005 hingga kini akhbar ini hanya diterbitkan dalam format tabloid dan ini telah menamatkan tradisi 160 tahunnya.

Kini pada 15 Jnne 2012, New Straits Times telah mengorak langkah baru dengan menerbitkan segala berita2nya dalam bentuk digital. Boleh diakses melalui telefon, komputer dan Ipad. Kini maklumat hanya di hujung jari sahaja. Walaupun pelbagai teknologi baru diperkenalkan...versi kertas New Straits Times tetap akan dmiliki para pembacanya...cuma RM1.20 je.



SUMBER: www.nst.com.my

Comments

pizli.mw said…
Memang macam macam teknologi sekarang. Aku belum test lagi paper digital
ril3x said…
cubala bro..ni tgh trial tak taula bila dah byr nanti berapa kena plak..kalau lg mudah dan murah apa salahnya..sya lebih suka paper ori gak..snang wat alas..hihihi