Kehidupan urbanisasi

Salam sejahtera semua. Suka?...cantik ke tak?. Bila tengok tempat macam ni mesti ada yang dalam hati berkata...'kalaula aku dapat ni pehhh'. Bagi yang tengok takda perasaan tu aku takleh cakap apala.

Rasanya katne ni?. Percaya tak korang aku cakap kat Bangladesh...iye negara asal mamat2 jaga petrol pam tu.(bukan hina k..realiti). Disebalik imej sebuah negara yang tak berapa maju sebenarnya adala gak rumah2 macam ni dibuat..takla setinggan je tepi2 longkang ataupun rel keretapi. Tengok betapa kita sering tertipu dengan realiti sebaliknya. Pasti ada yang fikir macam tu kan...aku ngaku sebab dah diberi gambaran macam tu je.


Sebenarnya ini kawasan perumahan di Bangladesh yang rata2nya diduduki oleh mereka yang 'ala2 moden lagi berada'. Kat sini macam Mont Kiara, Hill Park, Bangsar. Rumah ni dibina dalam bandar Dhaka yang lebih dikenali sebagai Dhanmondi.

Nama kediaman ni dberi nama Megha Residence dan telah siap pada tahun 2005. Pereka bangunan, Shatotto Architects telah menerapkan konsep keluasan dalam rekaan untuk anda mahupun rakan2 atau keluarga anda ketika datang berkunjung. Kehijauan dari segi hiasan persekitaran diterapkan untuk menaikkan lagi mood segar disekeliling.

Apa dapat aku cakap...Banglas rock.

SUMBER:  www.inthralld.com

Comments

Popular Posts