Baru balik

Salam sejahtera. Penat masih tak hilang lagi..baru je balik dari kampung isteri ada kenduri kahwin. Lama dah rasanya tak baik kampung...alami susana tenang, dengan dikelilingi padi yang menghijau, bunyi2 ayam, itik2...budak2 berlari berkubang dalam parit...best betul.


Angin plak segar takda pewarna...makan plak hari2 makanan kampung..pehh package lengkap dah rasanya. Bila malam plak diselang seli bunyi cengkerik, kadang2 katak nak join sekali. Sejuk tak ingatla malam...rindu plak rasanya bila balik kl ni.


Waktu kenduri plak biasala gotong royong, masing2 sibuk dengan tugasan...dicampur plak dengan riuh rendah gelak tawa para gewang. Kat kl masih ada lagi situasi macam ni tapi setengah tempat jela. Indah sungguh suasana macam ni...ketika masing2 berlainan idealogi dapat bersama buat seketika. Alangkah bagusnya kalau kita semua macam tu.

Apa pun penat tak gak hilang lagi..hihi

Comments

pizli said…
Eh kat mana kampungnya? Macam best je. Hehe..
TIGA MINIT said…
ditep2 sawah padi kat parit buntar...terbaik

Popular Posts