Katakan xnak pada JEM

Salam sejahtera semua. Tadi aku drive nak menghala ke kawasan bandar ternyata tahap jem x ingat. Kalau macam ni abiskan minyak jela. Nak guna pengangkutan awam macam LRT, jarak dari umah sah2 jauh. Lenguh kaki berjalan...kalau guna pun LRT x lalu. Bus plak dekat setengah jam tunggu sebabkan jem. ..rasa macam tak praktikal plak.

Terutama yang tinggal dalam kawasan padat penduduk...macam aku kat Kota Damansara ni, 'JEM' dah jadi satu rutin dalam hidup. Suka ke tak kena lalui gak. Bila dah macam ni teringatla satu projek mega 'MRT' untuk selesaikan masalah ni..kebetulan lalu kawasan rumah..cantikla tu.
MRT singkatan bagi Mass Rapid Transit ialah sistem pengangkutan berintegrasi dengan LRT, Monorel, KTM Komuter dan bus intra /inter-bandar, yang bertujuan untuk mengurangkan kadar kesesakan lalulintas yang kian meningkat menjelang tahun 2020. Projek ini telah dirasmikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada 8 Julai 2011.

Jajaran laluan MRT dari Sungai Buloh hingga ke Kajang sepanjang 51km dengan 31 buah stesen. Projek yang menelan belanja kira2 RM36.6 billion mula dibina pada Julai 2011 dan dijangka siap pada 2017.




Harapan semoga ni dapat dimarfaatkan sepenuhnya kelak untuk kebaikan semua.

SUMBER: www.kvmrt.com.my


Comments